Beauty Days zet volgende kwaliteitstap voor exposanten en bezoekers

GORINCHEM/HARDENBERG – Beursorganisator Easyfairs gaat verder investeren in haar beurstitel Beauty Days. Nadat vorig jaar Beauty Days als vernieuwd merk is gelanceerd, zet de organisatie nu een aantal volgende kwaliteitsstappen voor zowel de nationale editie in Gorinchem als de regionale editie in Hardenberg. Easyfairs introduceert namelijk extra tools voor exposanten waardoor ze nog meer verkoop kunnen genereren en hun naamsbekendheid kunnen vergroten. 

“We hebben vorig jaar al geïnvesteerd in Beauty Days als merk. Nu zetten we de volgende stap met het zogeheten EasyGo, My Easyfairs en twee compleet nieuwe websites. Alle extra tools die we onze exposanten aanbieden, moeten bijdragen aan het succes van hun beursdeelname”, zegt Corine Visser, Eventmanager van Beauty Days.

Mini-website voor exposanten
Zo lanceert Easyfairs een nieuwe website die deels zelf in te vullen is door de exposanten in My Easyfairs. De nieuwe website voor Beauty Days Gorinchem staat inmiddels live, de website voor de Hardenberg-editie volgt binnenkort. Exposanten kunnen via My Easyfairs als het ware een ‘mini-website’ creëren rondom hun beursdeelname. “Anders gezegd: waar exposanten voorheen alleen twee of drie beursdagen zichtbaar waren, is dat nu al vanaf het moment dat hun deelname als exposant bevestigd is. Bezoekers kunnen zich hierdoor nog beter voorbereiden en komen gericht op exposanten af. Bovendien zorgt dit ook voor meer views op de eigen websites van de exposanten”, aldus Visser.

Digitale uitnodigingsservice
Voor veel exposanten van Beauty Days is de uitnodigingsservice een bekend fenomeen. Easyfairs heeft naast de fysieke uitnodigingen die ze namens de exposanten versturen, ook een digitale dienst ontwikkeld. Met EasyGo (het marketingpakket voor exposanten) kunnen exposanten bijhouden welke klanten zich al hebben ingeschreven met hun uitnodiging. Visser: “Dat doen we onder meer door persoonlijke URL’s voor exposanten tot hun beschikking te stellen. Zo kunnen ze op voorhand al weten wie van hun klanten zich hebben ingeschreven. Bovendien kunnen ze vooraf al een afspraak maken met deze klanten, gegarandeerd bezoek dus.”

Introductie Smart Badge
Verder introduceert Easyfairs vanaf de komende edities van Beauty Days de Smart Badge voor bezoekers en exposanten, een soort ‘digitale draagtas’. Bezoekers kunnen met deze badge exposantenstands scannen waarin ze geïnteresseerd zijn en waarover ze meer informatie willen. Na het beursbezoek ontvangen ze een e-mail met daarin alle informatie van de exposanten die ze gescand hebben. “Deze tool is erg eenvoudig en ook nog eens beter voor het milieu, want het bespaart veel drukwerk. Ook krijgen exposanten de mogelijkheid om de gescande bezoekersprofielen te ontvangen.”

Om ervoor te zorgen dat exposanten de extra tools op de juiste manier inzetten, organiseert Easyfairs in aanloop naar de beurzen een workshop waarin My Easyfairs centraal zal staan. De editie van Beauty Days in Evenementenhal Gorinchem is op 18, 19 en 20 januari 2020, gevolgd door de Hardenberg-editie op 16 en 17 mei 2020. 

Smartbadge voor bezoekers Beauty Days beurs

Vond je dit artikel leuk? Deel het met onderstaande kanalen.

Laat een reactie achter

Scroll naar top