Creëer een online experience

Het creëren van een online experience via social media is niet altijd even eenvoudig. Ik heb er echter veel plezier in én zie wat het voor ons bedrijf doet. Daarom deel ik graag enkele tips met jullie in dit blog! 😊 Ik zal je van begin tot eind laten zien hoe je een te gekke campagne opzet.

 

Njoy!

 

Maak het echt, maak het ‘exciting’ maar vooral: maak het persoonlijk!

De concurrentie op Facebook is moordend: er zijn ontzettend veel bedrijven die gebruik maken van adverteren op dit kanaal. Daarom is het zo belangrijk om de posts zo menselijk en persoonlijk mogelijk te maken. Kijk er ook vooral niet naar hoe andere, concurrerende salons het aanpakken. Wees jezelf!

Zet jezelf als eigenaar van de salon centraal en spreek in de ik-vorm. Werk je met personeel? Schenk daar dan extra aandacht aan. Zo maakt je (potentiële)klant al kennis met jouw team. Vergeet ook niet te benoemen wat jouw salon zo uniek maakt! Hoe meer jij jezelf in posts en advertenties naar voren laat komen, des te meer je de aandacht van het publiek trekt. Facebook is en blijft een social network. De aandacht van jouw doelgroep wordt getrokken door het zien van ‘echte’ mensen, van vrolijke gezichten en van personeel die vriendelijkheid uitstralen. Dit wekt vertrouwen en zorgt voor herkenning waardoor men nieuwsgierig wordt en op je advertentie klikt voor verdere informatie.

 

Video’s

Door een persoonlijke benadering kom je al een heel eind. Maar heb je wel eens nagedacht over het opnemen van video’s? Eigenlijk kom je er door de algoritmes van Facebook niet meer onderuit. Berichten met video’s erin komen namelijk eerder naar voren in de tijdlijn van jouw doelgroep dan een normale post. Ga het eens bij jezelf na, wat blijft er langer hangen? Een interessante, spontane en bovenal persoonlijke video of een gewone foto? Wellicht een leuk voornemen voor het nieuwe jaar: beginnen met video advertenties!

Creëer schaarste  
‘’Limited edition’’, ‘’Nog maar twee plaatsen beschikbaar!’’, ‘’Op=op!’’. Heb je in de gaten waar ik naar toe wil? Het creëren van schaarste is een krachtig middel om jouw twijfelende klant over de streep te trekken. Als een product of behandeling zeldzaam wordt, dan wordt de beleving meer waard. Natuurlijk moet je niet teveel met aanbiedingen strooien. Wil je toch wat extra’s doen? Denk dan aan bijvoorbeeld een pakketaanbieding waarin je twee behandelingen combineert en deze met een leuke korting voor een beperkte tijd aanbiedt. Deze acties kun je voor zowel bestaande als nieuwe klanten uitzetten. Het doel van dit soort acties is om een advertentie op te zetten waar je (potentiële) klanten niet omheen kunnen. Dat ze echt tegen hun vrienden zeggen: we moéten nu boeken, want het is maar tot morgen beschikbaar!

 

Meten is weten!

Wees eens eerlijk: hoe vaak kijk jij naar je statistieken van je bedrijfspagina om te zien hoe goed een post heeft gescoord. In plaats van naar je likes te kijken, adviseer ik je om eens wat vaker naar de advertentiemanager van Facebook te gaan. Deze tool biedt je krachtige hulmiddelen waarmee je jouw advertentie kunt verfijnen om de juiste mensen te bereiken. Eén van de kolommen die je in de gaten moet houden zijn de kosten per resultaat. Wat zijn de kosten die je per klik kwijt bent? En zijn deze kosten het waard om nieuwe klanten binnen te slepen? Meten is weten! Een andere tip die ik je wil mee geven is om naar het bereik van je advertentie te kijken. Hier kun je zien hoe vaak mensen jouw advertentie te zien krijgen. Stel: je hebt een lopende advertentie voor een groep van 10.000 mensen in jouw omgeving, dan wil je ervoor zorgen dat deze mensen je advertentie niet 3 keer te zien krijgen. Je wilt dat de advertentie 1 á 2 keer zichtbaar is om een averechtse reactie te voorkomen.

 

Verschillende varianten
Maak niet één versie van je advertentie. Als je een leuke actie in gedachte hebt voor je campagne, kan het lastig zijn om daar een pakkende tekst voor te schrijven. Daarom adviseer ik je om meerdere advertenties in één campagne te laten lopen. Facebook optimaliseert je advertentie en zal de meest populaire advertentie vaker een je doelgroep laten zien. Dit is allemaal te monitoren in de advertentiemanager. Een perfecte manier om het gewenste resultaat te behalen! 

Vond je dit artikel leuk? Deel het met onderstaande kanalen.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Laat een reactie achter

Scroll naar top